Op deze pagina vind je tal van (links naar) digitale leermiddelen die je kan inzetten om je keuze van werk- en evaluatievormen digitaal vorm te geven.
Sommige applicaties kunnen de mogelijkheden van onze Ufora leeromgeving perfect aanvullen. Andere applicaties overlappen dan misschien weer met bepaalde functionaliteit binnen Ufora. In dat laatste geval raden we toch Ufora aan als u bv. gebruikersbeheer belangrijk vindt.
Ik wil...
- een visueel aantrekkelijke presentatie maken
- een hoorcollege (laten) opnemen
- een les op afstand geven via:
- het scherm van mijn computer opnemen (screencasts en/of slidecasts)
- handschrift met gesproken uitleg opnemen (pencasts)
- een geanimeerde video maken
- een demonstratie van vaardigheden (in een practicum, van veldwerk, ...) opnemen
- videomateriaal monteren
- een leerpad, website, blog, ... maken
- posters, infographics, diagrammen, flowcharts, ... maken
- wordclouds maken
- afbeeldingen verrijken met rich media links
- tijdlijnen verrijken met multimedia
- wereldkaarten verrijken met multimedia
- mindmaps maken
- vragen toevoegen op specifieke momenten in een video om het begrip ervan bij de student te toetsen
- notities toevoegen aan of geef commentaar bij een video in het kader van feedback, zelfreflectie, video-observaties, ...
- peer instructie stimuleren
- peer feedback stimuleren
- voorafgaand aan de les eens polsen naar de (voor)kennis van studenten
- tijdens de les polsen naar het begrip van de leerstof bij de studenten
- antwoorden verzamelen op een online (prik)bord
- studenten laten stemmen via stembakjes
- studenten laten stemmen via online student response systemen
- studenten samen online laten brainstormen op een virtueel bord
- studenten samen online laten discussies voeren in een forum
- studenten samen online laten argumenteren én beslissen
- studenten samen online laten schrijven aan (nieuwe) documenten
- studenten samen online laten documenten annoteren
- studenten een verhaal laten brengen (storytelling) als alternatief voor klassieke (schrijf)opdrachten
- studenten zelf vragen laten bedenken. Zo leer je hen op een andere manier naar de leerstof kijken, de hoofdzaken van bijzaken scheiden, nadenken over een goede verwoording van de vraag, plausibele doch foutieve antwoordopties bedenken, …
- ...
Vergeet ook de mogelijkheden van Office365 niet!
<< Ga terug naar Pas bestaande leermaterialen en -activiteiten aan. Of ontwikkel nieuwe. |
>> Ga naar Communiceer jouw blend naar de studenten |