Eén ding is zeker: het succes van blended learning hangt grotendeels af van de motivatie en de participatie van de studenten.
Communiceer daarom duidelijk:
- jouw verwachtingen van de blended cursus naar studenten, zowel bij aanvang van de cursus als aan het begin van elke les
- waar, vanaf wanneer en hoe lang het online leermateriaal beschikbaar is
- of er deadlines verbonden zijn aan het bekijken van filmpjes, het afwerken van online opdrachten, …
- of het online leermateriaal tot de examenleerstof behoort of niet
- of de hoorcolleges worden opgenomen en later beschikbaar worden gesteld via Minerva
- of de online opdrachten meetellen voor examenpunten
- via de module Aankondigingen binnen Minerva om studenten te e-mailen op hun UGent e-mailadres
- of de online leeractiviteiten een vrijblijvende aanvulling zijn op uw contactmomenten, of eerder een verplichte voorbereiding op een volgend contactmoment (bv. oefensessie)
- feedback op gemaakte opdrachten
- bij wie men terecht kan bij vragen of problemen met de online leeractiviteiten
- …
<< Ga terug naar Ga aan de slag met digitale leermiddelen |
>> Ga naar Evalueer jouw blend |