Wat is de aanleiding om een (deel van jouw) opleidingsonderdeel blended te maken? Wat wil je verbeteren? Wat wil je bereiken (in termen van kwaliteit en kwantiteit)?
Voorbeelden
Ik wil...
- tijdens mijn contactmomenten meer focussen op het stimuleren van inzicht en minder op het louter overbrengen van theorie (verdiepende leeractiviteiten).
- tijdens mijn contactmomenten de interactie met studenten en tussen de studenten onderling verhogen (activerend leren).
- ervoor zorgen dat de studenten beter voorbereid komen naar mijn hoor- of werkcollege (activerend leren).
- ervoor zorgen dat de studenten hun leerproces beter kunnen afstemmen op eigen tempo, tijd en plaats (flexibilisering).
- dat studenten bepaalde rollen leren aannemen binnen een groep zodat ze specifieke vaardigheden oefenen (samenwerkend leren).
- het voorkennisniveau van (een) specifieke (groep) studenten verhogen (differentiëren).
- (een) specifieke (groep) studenten gerichter begeleiden (differentiëren).
- bepaalde concepten of (labo)handelingen audiovisueel vastleggen in plaats van elk jaar te herhalen tijdens contactmomenten.
- expertise uit het bedrijfsleven tijdens de les gebruiken (eventueel zonder dat deze personen zich jaarlijks dienen te verplaatsen).
- meer tussentijds evalueren met examengetrouwe denkoefeningen en feedback geven om de voortgang te bewaken.
- ...
<< Ga terug naar Welk (deel van jouw) opleidingsonderdeel wil je blenden? |
>> Ga naar Voor iedereen of een specifieke doelgroep? |