Actiepunten rond Blended Learning in 2015

  1. Pilootvakken strategisch project Blended Learning verder ondersteunen
  2. Nieuwe lesgevers ondersteunen:
    • (proactief) geïnteresseerde docenten contacteren voor een persoonlijke kennismaking
    • overleggen over de doelstellingen van de docent waarbij we actief zoeken naar oplossingen en praktische tips ter inspiratie aanreiken
    • opvolgingsmail waarbij we linken naar interessante voorbeelden en bronnen ter inspiratie, gemaakte afspraken, contactgegevens van docenten met gelijkaardige doelstellingen, …
    • (op vraag van de docenten) concrete begeleiding/ondersteuning bij het opzetten van leerpaden, vragen over Minerva en/of Curios, het inzetten van multimedia, … tot het organiseren van demo’s.
  3. Bouwen aan een "blended learning community":
    • binnen de Associatie UGent in samenwerking met Onderwijskwaliteitszorg en facultaire onderwijsondersteuners:
      • een volledige update van de ICTO website (zowel naar inhoud als structuur en functionaliteit) 
      • de lancering van een ICTO nieuwsbrief
      • de organisatie van informele lunchsessies rond onderwijsinnovatiethema's
    • met ervaringsdeskundigen buiten de AUGent
      • medebeheer van de LinkedIn groep "SIG Onderwijstechnologie - Blended Learning (7472043)"
      • deelname aan congressen en/of studiedagen als medeorganisator, gastspreker of bezoeker
  4. Technologische ondersteuning:
    • organisatie van trainingen op maat (toegespitst op specifieke scenario's van lesgevers)
    • ondersteuning bij de opname van weblectures
    • ondersteuning bij de opname en montage van ander videomateriaal
    • updaten van handleidingen over Minerva, Curios, MCE, multimedia, ...
    • in kaart brengen van centraal uitleenbaar multimediamateriaal
    • opvolgen van ICTO releases (bv. testen van nieuwe ontwikkelingen)
    • ad hoc projectbeheer (bv. digitale lichtmicroscopie)