0. Toegang tot de Curios auteursomgeving

Aangezien de toepassingsmogelijkheden van Curios meestal in een onderwijsgerelateerde context gebeuren, is deze online toetsomgeving enkel relevant voor cursusbeheerders (lesgevers of medewerkers) in de huidige leeromgeving Ufora of de voormalige Minerva en Zephyr.

Curios auteursomgeving opstarten

Log rechtstreeks in op curios.ugent.be en klik vervolgens op het aanlogscherm op "Naar Curios als auteur". Deze link verschijnt enkel voor UGent-personeelsleden. Als dit niet gebeurt, dan staat uw profiel nog ingesteld op 'student'. Dit kan aangepast worden door de Curios-helpdesk.

Hoe ziet de Curios auteursomgeving er uit?

Aan de linkerkant van de Curios auteursomgeving ziet u het hoofdmenu dat bestaat uit de volgende categorieën:

• Vragenreeksen
  • Vragen
  • Taken
  • Profiel: om de taal (Nederlands of Engels) en het beveiligingsniveau (account beveiligen met een pincode van 5 cijfers) in te stellen
  • Klembord

Trefwoorden: