Nieuwsbrieven

ICTO nieuwsbrief 11: januari - februari 2017


Bekijk de online versie - De e-mailversie presenteert het best in OWA.

Via deze 11e nieuwsbrief wil het blended learning team alle docenten, onderwijsondersteuners en studenten beter informeren en inspireren over onderwijstechnologie aan de (A)UGent. Gelieve deze informatie verder te verspreiden onder collega's of hen aan te moedigen zichzelf ook in te schrijven voor deze nieuwsbrief (via het blokje Nieuwsbrief op de startpagina van icto.ugent.be).

ICTO nieuwsbrief 10: oktober-december 2016


Bekijk de online versie

Via deze 10e nieuwsbrief wil het blended learning team alle docenten, onderwijsondersteuners en studenten beter informeren en inspireren over onderwijstechnologie aan de (A)UGent. Gelieve deze informatie verder te verspreiden onder collega's of hen aan te moedigen zichzelf ook in te schrijven voor deze nieuwsbrief (via het blokje Nieuwsbrief op de startpagina van icto.ugent.be).

ICTO nieuwsbrief 09: juli-september 2016


Bekijk de online versie

Via deze 9e nieuwsbrief wil het blended learning team alle docenten, onderwijsondersteuners en studenten beter informeren en inspireren over onderwijstechnologie aan de (A)UGent. Gelieve deze informatie verder te verspreiden onder collega's of hen aan te moedigen zich in te schrijven voor deze nieuwsbrief (via het blokje Nieuwsbrief op icto.ugent.be).

ICTO nieuwsbrief 08: mei-juni 2016


Bekijk de online versie

Via deze 8e nieuwsbrief wil het blended learning team alle docenten, onderwijsondersteuners en studenten beter informeren en inspireren over onderwijstechnologie aan de (A)UGent. Gelieve deze informatie verder te verspreiden onder collega's of hen aan te moedigen zich vrijblijvend in te schrijven voor deze nieuwsbrief via icto.ugent.be of e-mail.

Vernieuwingsproject Minerva & Curios

ICTO nieuwsbrief 06: januari-februari 2016

Bekijk de online versie

Via deze zesde nieuwsbrief wil het blended learning team alle docenten en onderwijsondersteuners beter informeren en inspireren over onderwijstechnologie aan de (A)UGent. Iedereen kan zich trouwens vrijblijvend inschrijven voor deze nieuwsbrief via icto.ugent.be of e-mail.

Blended Learning in 2016

Combineert u vakinhoudelijke, pedagogische én technologische competenties in één persoon? Dan bent u wellicht niet de superprof die wij zoeken.

ICTO nieuwsbrief 05: november-december 2015

Bekijk de online versie

Via deze vijfde nieuwsbrief wil het blended learning team alle docenten en onderwijsondersteuners beter informeren en inspireren over onderwijstechnologie aan de (A)UGent. Iedereen kan zich trouwens vrijblijvend inschrijven voor deze nieuwsbrief via http://icto.ugent.be of e-mail.

Blended Learning

Lieselot Declercq gaat zich voltijds focussen op haar persoonlijk project D-Teach (online afstandsonderwijs op maat). Ik wens haar nogmaals van harte te bedanken voor de fijne samenwerking binnen het strategisch project Blended Learning. Geïnteresseerden kunnen deze vacature voor Projectmedewerker Blended Learning raadplegen op www.ugent.be/nl/vacatures/atp.

ICTO nieuwsbrief 03: juli-augustus 2015

Wist u dat de faculteit…

  • Bio-ingenieurswetenschappen binnenkort een mobiele capture agent zal plaatsen op zowel campus Kortrijk als op de campus Schoonmeersen.
  • Economie en Bedrijfskunde haar studenten:
    • als voorbereiding op de ManaMa "Master of Science in Marketing Analysis" een MOOC op Coursera laat doornemen en dat de studenten spreken over "een sterk verbeterde leerervaring in onze cursus" dankzij deze flipped classroom experience.
    • van de 2e master Handelsingenieur voor het vak "Bedrijfsprocesbeheer (BPM)" ook linken naar een MOOC op Coursera.

Dit is uiteraard maar een beperkte selectie van projecten en initiatieven binnen onze faculteiten. Het blended learning team wil dergelijke facultaire inspanningen dan ook meer in de schijnwerpers plaatsen zodat docenten en onderwijsondersteuners binnen de (A)UGent hierdoor geïnspireerd worden.

ICTO nieuwsbrief 02: juni 2015

Wist u dat de faculteit…

  • Politieke & Sociale Wetenschappen monitoraatsessies rond "leren leren" (cfr. Denkwijzer) wil aanbieden op een blended manier (deels face-to-face, deels online) én gericht op specifieke opleidingsonderdelen?
  • Ingenieurswetenschappen en Architectuur tijdens het academiejaar 2014-2015 het flipped classroom principe (met integratie van Massive Open Online Courses of MOOCs) heeft toegepast op het universiteitsbrede keuzevak Durf Starten?
  • Wetenschappen in mei een workshop "3D-modellering met Blender" heeft georganiseerd?

Wilt u ook een praktijkvoorbeeld uit uw faculteit delen met de collega’s? Heeft u een positieve ervaring met een bepaalde app(licatie)? Heeft u een tip, voorstel, … over de ICTO dienstverlening, de website of deze nieuwsbrief?

Contacteer dan het blended learning team of een ander team van de afdeling onderwijstechnologie.