Technische ondersteuning bij problemen met lesopnames

6 Nov 2017 - 4:36pm

Sinds 2012 installeert het Multimedia team opnametoestellen (of “capture agents”) in leszalen om hoorcolleges, presentaties, lezingen, ... te kunnen opnemen. Een overzicht van de leszalen die uitgerust zijn met toestellen voor de opname en/of live streaming van camerabeeld, slides en geluid vindt u op de pagina Multimedia locaties.

Welke problemen krijgen de hoogste prioriteit?

Het Team Multimedia kent aan bepaalde technische problemen met capture agents wel een hogere prioriteit toe dan aan andere, en dit op basis van de impact voor de eindgebruikers.

In volgorde van de hoogste prioriteit naar een lager niveau zijn dat:

  1. Het is totaal onmogelijk om een lesopname te maken volgens onze monitoring systemen.
  2. Het is enkel mogelijk om een lesopname te maken via een workaround (bv. het manueel starten ipv automatisch, ... )
  3. Het is mogelijk om een lesopname te maken maar de eindgebruiker ervaart problemen (bv. toetsenbordindeling verkeerd ingesteld, ...)
  4. De gebruiker wil het eindresultaat bewerken (bv. opname knippen, verwijderen, ...)

Wat is onze reactietijd bij meldingen van technische problemen?

Melding
 
Tijdens de kantooruren
8u30-17u
Buiten de kantooruren
17u-8u30
interne monitoring systemen actie binnen de 60 minuten actie binnen 1 werkdag
09 264 85 73 (*) actie binnen de 60 minuten actie binnen 1 werkdag
multimedia@ugent.be actie binnen 1 werkdag actie binnen 1 werkdag

* Buiten de kantooruren wordt dit telefoonnummer automatisch doorgeschakeld naar 09 264 47 47 van de algemene ICT helpdesk.

Auteur:
fbruynin
Faculteit: