Nieuws

Een UGent Talk gebruiken in je les? Dat kan!

12/10/2017

Zondag 8 oktober 2017 vierden we Iedereen UGent! Eén van de vele activiteiten waren de UGent Talks, een knipoog naar de beroemde TED Talks. In twee sessies van anderhalf uur kon je je verbazen over een dozijn boeiende ideeën gebracht door bekende en minder bekende UGent'ers.

Sprekers

De opname van blok 1 is hier raadpleegbaar en omvat de UGent Talks van:

Slimme oplossingen om je blend verder te optimaliseren

10/10/2017

Onderzoeksbureau RISBO (Erasmus Universiteit Rotterdam) heeft een vergelijkend onderzoek gevoerd rond de wijze van stimuleren en faciliteren van online en blended learning in het hoger onderwijs. De bevindingen werden op 20 september 2017 verduidelijkt op een SURF bijeenkomst. De betrokken onderwijsinstellingen waren de Hogeschool Utrecht, de Hogeschool Saxion, de Erasmus Universiteit Rotterdam en de TU Delft.

Minerva update september 2017

22/09/2017

Op woensdag 20 september 2017 werd een update doorgevoerd aan onze Minerva leeromgeving.

Module Gewijzigde of nieuwe functionaliteit
Groepen

Het is voortaan mogelijk om groepen gebruikers te exporteren en te importeren:

Ook Arteveldehogeschool implementeert digitalisering en robotisering binnen het onderwijsproces

21/09/2017

Op 20 september 2017 werd academiejaar 2017-2018 plechtig geopend aan de Arteveldehogeschool (lid van de AUGent). Digitalisering en robotisering stonden hierbij centraal op de campus Kantienberg. In onderstaand filmpje getuigen zowel docenten als onderwijsondersteuners over enkele succesvolle implementaties van digitalisering in het onderwijsproces.

Achtereenvolgens komen aan bod:

Hoe ken ik alleen opdrachten toe aan officiële studenten?

19/09/2017

In Minerva kan je via de module Puntenboek opdrachten aanmaken (bv. een werkstuk indienen via de module Dropbox). Daarbij is het mogelijk om aan te geven dat de opdracht bedoeld is voor "iedereen" of "een selectie van gebruikers en/of groepen". Het gebeurt al eens dat er medelesgevers of andere studenten (die niet officieel ingeschreven zijn voor je cursus) in de doelgroep van een opdracht belanden. Dit is vervelend bij de toekenning van punten en/of feedback, en helemaal onwenselijk als het peer review opdrachten betreft.