Polsen naar voorkennis aan het begin van een lesmoment

9 Mar 2017 - 1:18pm

Door aan het begin van een lesmoment kort te polsen naar de voorkennis bij de studenten:

  • krijg je een beeld van de mate waarin de studenten de kennis en/of vaardigheden uit de vorige les hebben verwerkt en onthouden
  • krijg je een beeld van de mate waarin de studenten de kennis en/of vaardigheden uit de online voorbereiding hebben verwerkt en onthouden (bv. in het kader van flipping the classroom)
  • kan je achterhalen wat de studenten eventueel al kennen/kunnen met betrekking tot de kennis en/of vaardigheden die je gaat aanbrengen
  • kan je beter differentiëren als je studenten bijvoorbeeld uit verschillende vooropleidingen, culturen, ... komen (dit biedt natuurlijk ook de mogelijkheid om net zeer verrijkende discussiegroepen samen te stellen)
  • kan je een brug slaan tussen het nieuwe lesthema en de thema’s die je in vorige/volgende lessen hebt besproken
  • ...

Zie ook Kennis toetsen voor meer tips!

Auteur:
fbruynin
Faculteit: