Nieuws

Hydra app integreert aankondigingen en lessenroosters uit Minerva

07/08/2017

Hydra is een app die wordt ontwikkeld door studenten van Zeus WPI (werkgroep informatica van de UGent).

Met deze app kan je niet alleen op de hoogte blijven van alle activiteiten van jouw favoriete studentenverenigingen, luisteren naar Urgent.fm, Schamper artikels lezen, beslissen of het menu van de studentenresto's in de smaak valt, opzoeken waar je jouw fiets kan herstellen,... maar ook de agenda en/of aankondigingen van jouw Minerva sites raadplegen.

Hoe organiseer je een team based learning activiteit?

05/07/2017

Team based learning (TBL) is een activerende werkvorm waarin studenten in kleine groepen kennis en vaardigheden ontwikkelen die van cruciaal belang zijn in het latere praktijkleven. Op deze manier leren studenten vooral de theoretische kennis toepassen, problemen oplossen, communiceren, samenwerken, ...

Ontwerpprincipes

TBL is gericht op:

Hoe organiseer je een peer review activiteit?

05/07/2017

Peer review is een leeractiviteit waarbij studenten elkaar feedback geven. Om peer review effectief in te zetten, is het wel nodig dat de leeractiviteit goed wordt georganiseerd en daarbij moet aan behoorlijk wat voorwaarden worden voldaan volgens onderzoek van de Inholland hogeschool.

Samenvatting onderzoek

Overgang naar academiejaar 2017-2018

28/06/2017

De overgang naar het volgende academiejaar verloopt zoals elk jaar stapsgewijs omdat we nauwgezet rekening houden met allerlei factoren zoals de tweede examenperiode, de start van het nieuwe academiejaar, de voorbereiding van stages, ...

Woensdag 28 juni 2017

Sinds 28 juni kunnen lesgevers starten met het aanmaken van hun Minerva cursussen voor het nieuwe academiejaar 2017-2018. Lesgevers kunnen momenteel dus al cursusinhoud kopiƫren van het academiejaar 2016-2017 naar het academiejaar 2017-2018.

Virtual Reality en het belang van belevingsgericht onderwijs

21/06/2017

Gisteren vond de "Inspiratiemiddag onderwijsinnovatie: op welke trends zet je in?" plaats bij Surf in Utrecht. De vijf winnaars van de Innovation challenge 2016 kwamen hierbij hun project toelichten. Vier winnende onderwijsinnovatieprojecten hadden virtuele realiteit als rode draad. Daarom staan we in dit artikel even stil bij de vraag op welke manier deze technologie positief kan bijdragen aan de leerervaring en het leerrendement van studenten.