Wat zijn de algemene regels voor het gebruik van platformmededelingen?

Welke informatie komt in aanmerking als platformmededeling?

  • onderwijsgerelateerde aankondigingen met impact op alle studenten, lesgevers en/of medewerkers uit alle faculteiten
  • aankondigingen vanuit het rectoraat, het bestuur of een centrale directie met een universiteitsbrede of faculteitsoverschrijdende impact. Enkele voorbeelden zijn spoorstakingen tijdens examenperiodes, universitaire verkiezingen, acties rond 200 jaar UGent, ...
  • aankondigingen over maatschappelijke relevante studentenactiviteiten met faculteitsoverschrijdend karakter hebben recht op één platformmededeling per jaar (maximale zichtbaarheid van 2 weken). Enkele voorbeelden zijn acties rond het doneren van bloed, culturele studentenverenigingen (koor, orkest, ...)

Hoe vraag ik de publicatie van platformmededelingen aan?

E-mail de volgende informatie naar minerva@ugent.be:

  • een titel
  • een bericht
  • een start- en einddatum waarin dit bericht relevant is
  • de doelgroep (cursusbeheerders, gebruikers en/of gasten)
  • ...

We kunnen berichten publiceren in 5 talen: Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans. De Spaanse versie bijvoorbeeld is dan wel enkel zichtbaar voor gebruikers die Spaans hebben geselecteerd als taal onder hoofding "Mijn profiel".

Trefwoorden: