Problemen bij het inloggen op Minerva of Zephyr?

Mogelijkheid 1: U hebt geen account

Zie Elektronische leeromgeving (ELO) en de FAQ Hoe maak ik een Zephyr account aan? voor meer details.

Zie Accountbeheer voor eventuele problemen met jouw UGent account.

Mogelijkheid 2: U maakte een tikfout

Zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

Controleer aub of:

  • "Caps Lock", "Shift Lock" en/of "Num lock" aan of uit staat
  • de toetsenbordindeling op Azerty of Qwerty staat (tik eventueel eens "azerty" in een simpele tekstverwerker in)
  • u de letter O niet verwart met het cijfer 0, of de kleine letter L met het cijfer 1.
  • u zich wel kunt aanmelden op de UGent-portaalsite.

Mogelijkheid 3: U bent uw wachtwoord vergeten

Raadpleeg Hoe kan ik mijn wachtwoord voor Minerva wijzigen?

Mogelijkheid 4: Uw firewall of browserinstellingen zorgen voor problemen

  1. Schakel uw firewall tijdelijk uit (kunt u zonder de firewall aanmelden, dan ligt te oorzaak bij de firewall die te strikt ingesteld is).
  2. Laat het gebruik van cookies toe in uw browser.
  3. Voeg http://minerva.ugent.be en http://zephyr.ugent.be toe aan uw "trusted sites".

Mogelijkheid 5: U krijgt de foutboodschap "A general exception occured while trying to access CAS."

Als u deze melding krijgt:

  1. surft u naar https://minerva.ugent.be/plugin/cas/logoutcas.php
  2. probeert u opnieuw aan te melden.